Авторська
музично-дидактична
гра
«Пелеринка»
Мета: розвивати в
дітей відчуття ритму, динаміки, темпу. Вміння орієнтуватися у просторі, та
взаємодіяти в колективі.
Атрибути: відрізок
шовкової тканина у формі квадрату.
Хіт
гри.
1. Діти тримають пелерину руками і
роблять «гойдалку» присідаючи та встаючи, при цьому співають то у високому то у
низькому регістрі.
2.
«Великі та малі хвилі» під музичний супровід показують динаміку руху і т. д.
3.
«Куля» - співаючи глісандо підкидають пелерину збігаючись в середину утворюючи
кульку.
4.
«Бурульки» кружляють під рукою під одноманітну мелодію.
Всі
ці рухи тісно пов’язані з музикою та можуть мати і віршований супровід.
Наприклад:
Зима
наступила все сніжком притрусила – mf –
біжать з пелериною по залу
Тихо
падає сніжок на дороги і лужок – p – тріпають
присівши навпочіпки
Коли
вітер налітає, то сніжинки підіймає – f – сильно
змахнувши пелериною збігаються під нею до купи.
Потім
лід усе скує, зробить поле кам’яне – pp - ховаються під пелериною і присідають
А
як сонце припече, то бурулька потече – f
– піднявши пелерину над головою кружляють під рукою.
Цю
гру можна проводити із зростанням рівня складності завдань, відповідно до того,
як діти поступово вправлятимуться в керуванні пелериною. Діти мають опанувати
найпростіші рухи, а саме: вгору – вниз:
«гойдалка», «колесо», «куля», «бурульки», «малі ти великі хвилі».
Потрібно відразу пов’язувати виконання цих рухів з
музикою. Наприклад, рухи вгору - вниз та хвилі, можна проспівувати, а рух колесо протупувати
ногами. Для метроритмічної підтримки слід використовувати музичний супровід:
фонограму або гру на інструменті.
«Кольрова
веселка»
Мета: розвивати в дітей увагу, відчуття ритму,
метру, темпу, сенсорні здібності та вміння діяти злагоджено.
Атрибути: кольорові шарфи.
Хіт
гри:
діти стоять парами біля кожного шарфа.
1.
Під музику за вибором муз. керівника: змахують
шарфами – «хвиля»
змахують і перебігають – «петля»
закручуються – розкручуються
присідають і встають –
«гойдалка»
перебігають під шарфами – «квітка»
2. Рухи під
віршований супровід.
В літню, сонячну
пору є веселка у садку – викладання
шарфів «веселкою».
З малюками
грається, у росі купається – закручування «спіраль».
А, як грім
загримить, то вона ховається, а як сонечко засвітить – вона усміхається –
«гойдолка».
І від усмішки
такої в квіточку складається – «квітка»
«Веселі
манжети»
Мета: розвивати в
дітей увагу і фантазію, відчуття ритму і темпу, здатність пластично втілювати
музичний образ.
Атрибути: шифонові
манжети білого та зеленого кольору.
Хіт гри: створити музичну
фонограму з двох контрастних музичних епізодів.
Наприклад: зима
і весна.
Перша фонограма
– стрімка, жвава, сувора мелодія.
Діти бігають
вільно по залу махають перед собою на витягнуту
руку почергово манжетами білого кольору
кружляють,
імпровізують рухи
зими.
Друга фонограма –
лірична, мелодійна – це Весна.
Рухи дітей
повільні, пластичні, імітують як прокидається
природа
Далі знову налітає метелиця і діти
утворюють віхолу, снігопад
і т.д. рухи
імпровізовані та творчі.
Гру можна
повторювати декілька разів.
Музично-дидактичні
ігри:
«Сонечко і дощ»
- манжети оранжевого і синього кольору
«Весело - сумно»
- манжети
червоного і ссинього кольору
«Голосно - тихо»
- манжети червоного і білого кольору
Немає коментарів:
Дописати коментар