неділя, 29 жовтня 2017 р.

Авторська музично-дидактична гра «Пелеринка»

Авторська
музично-дидактична гра
«Пелеринка»

Мета: розвивати в дітей відчуття ритму, динаміки, темпу. Вміння орієнтуватися у просторі, та взаємодіяти в колективі.
Атрибути: відрізок шовкової тканина у формі квадрату.
Хіт гри. 1.  Діти тримають пелерину руками і роблять «гойдалку» присідаючи та встаючи, при цьому співають то у високому то у низькому регістрі.
2. «Великі та малі хвилі» під музичний супровід показують динаміку руху і т. д.
3. «Куля» - співаючи глісандо підкидають пелерину збігаючись в середину утворюючи кульку.
4. «Бурульки» кружляють під рукою під одноманітну мелодію.
Всі ці рухи тісно пов’язані з музикою та можуть мати і віршований супровід. Наприклад:
Зима наступила все сніжком притрусила – mf – біжать з пелериною по залу
Тихо падає сніжок на дороги і лужок – p – тріпають присівши навпочіпки
Коли вітер налітає, то сніжинки підіймає – f – сильно змахнувши пелериною збігаються під нею до купи.
Потім лід усе скує, зробить поле кам’яне – pp -  ховаються під пелериною і присідають
А як сонце припече, то бурулька потече  – f – піднявши пелерину над головою кружляють під рукою.
Цю гру можна проводити із зростанням рівня складності завдань, відповідно до того, як діти поступово вправлятимуться в керуванні пелериною. Діти мають опанувати найпростіші рухи, а саме: вгору – вниз:  «гойдалка», «колесо», «куля», «бурульки», «малі ти великі хвилі». Потрібно відразу повязувати виконання цих рухів з музикою. Наприклад, рухи вгору - вниз та хвилі,  можна проспівувати, а рух колесо протупувати ногами. Для метроритмічної підтримки слід використовувати музичний супровід: фонограму або гру на інструменті.






«Кольрова веселка»

Мета:  розвивати в дітей увагу, відчуття ритму, метру, темпу, сенсорні здібності та вміння діяти злагоджено.
Атрибути: кольорові шарфи.
Хіт гри: діти стоять парами біля кожного шарфа.
1. Під музику за вибором муз. керівника:  змахують шарфами – «хвиля»
                                                                   змахують і перебігають – «петля»
                                                                   закручуються – розкручуються
                                                                   присідають і встають – «гойдалка»
                                                                   перебігають під шарфами – «квітка»
2. Рухи під віршований супровід.
В літню, сонячну  пору є веселка у садку – викладання шарфів «веселкою».
З малюками грається, у росі купається – закручування «спіраль».
А, як грім загримить, то вона ховається, а як сонечко засвітить – вона усміхається – «гойдолка».
І від усмішки такої в квіточку складається – «квітка»













«Веселі манжети»

Мета: розвивати в дітей увагу і фантазію, відчуття ритму і темпу, здатність пластично втілювати музичний образ.
Атрибути: шифонові манжети білого та зеленого кольору.
Хіт гри: створити музичну фонограму з двох контрастних музичних епізодів.
Наприклад: зима і весна.
Перша фонограма – стрімка, жвава, сувора мелодія.
                                 Діти бігають вільно по залу махають перед собою на витягнуту  
                              руку почергово манжетами білого кольору кружляють,  
                              імпровізують рухи зими.
Друга фонограма – лірична, мелодійна – це Весна.                                                                               
                                Рухи дітей повільні, пластичні, імітують як прокидається   
                                природа
                                   Далі знову налітає метелиця і діти утворюють віхолу, снігопад  
                                і т.д. рухи імпровізовані та творчі.
Гру можна повторювати декілька разів.
Музично-дидактичні ігри:
«Сонечко і дощ» - манжети оранжевого і синього кольору
«Весело - сумно» - манжети червоного і ссинього кольору

«Голосно - тихо» - манжети червоного і білого кольору 

Немає коментарів:

Дописати коментар