неділя, 29 жовтня 2017 р.

Ігрові завдання для розвитку пісенної творчості дітям 2-4 років

Ігрові завдання для розвитку пісенної творчості  дітям 2-4 років


                  Гра з машиною
Запропонувати дитині побавитись з машиною. Дитина возить її і гуде : « Бі, бі, бі !» Дорослий дає дитині різні по величині машини, пропонує показати як гуде велика і маленька машина, повторює найбільш вдалі поєднання звуків, які відрізняються по висоті.
                
               Гра з пташкою
 Дитину зацікавити іграшковими пташками різної величини. Дорослий просить показати як співає кожна пташка на складах « ку-ку» так, щоб звучання змінювалось по висоті згідно величині іграшки.                                    
               
               Гра з коником         
  Дорослий просить дитину показати як скаче невеликий іграшковий коник, промовляючи
«цок - цок» в різному темпі і ритмі. Коник скаче  швидко, а потім іде повільно.  

                 Колискова для лялі                                                                                                                          
Запропонувати дитині заколисати ляльку, наспівуючи їй колискову на складах «лю-лі». Дорослий слухає і  підспівує,закріплюючи придуману дитиною інтонацію.

                 Лялька  танцює
Дорослий просить дитину показати як лялька танцює, ходить, підстрибує наспівуючи  свою інтонацію на складі «ля».
           
                  Методичні рекомендації
Запропоновані ігри є початковим етапом формування музично-творчих проявів у дітей. На цьому етапі головна мета розвивати в дітей орієнтацію в різноманітних властивостях музичного звуку через гру, в якій дитина комбінує музичні звуки різні по висоті, тривалості, динаміці.







Ігрові завдання для розвитку пісенної творчості  дітям 5-6 років

-            Попросити дитину поспівати, самостійно підбираючи то високі то низькі інтонації : співає маленька пташка – співає велика і т.д.
-            Імпровізувати найпростіші поспівки
-            Грати на металофоні свої придумані мелодії ,спробувати їх заспівати.
-            Співати своє ім’я, передаючи різноманітні інтонації.
-            Імпровізувати мотив з 2-3 –х звуків на складі «ля». Дорослий або інша дитина придумує свій мотив. Можна організовувати змагання : хто більше придумає  поспівок.
-            Запропонувати закінчити мелодію.
-            Заспівати то веселу то сумну пісеньку на складах « ля - ля».
-            Запропонувати дитині  намалювати кольорові квадрати. Потім, дивлячись на своє мистецтво, імпровізувати зимову, літню, весняну, осінню по співку.






























                                     Творчість  в  рухах


Танець квітки.
-         Під красиву мелодію виконати танець весняної квітки, яка тягнеться до сонечка, розкриває свої пелюстки і розцвітає.

Хто краще ?
-         Запропонувати дитині придумати свій танець під знайому музику,наприклад  «Танець маленьких каченят».
Позмагайтесь з малюком : чиї рухи будуть виразніші і цікавіші.

Відгадай , хто ми ?
-         Дітям пропонується перетворитися в звірят. Своїми рухами  вони показують у кого вони перетворилися, а ведучий відгадує .

Мавпенята
-         Дитині пропонується стати мавпочкою і повторювати все що робить дорослий. Ігрову вправу можна виконувати в парі, тоді гравці можуть мінятися ролями.

Хто  я ?
-         Гру можна проводити з дітьми різного віку. Дорослий жестом, мімікою, звуком показує будь-що , наприклад : машину, чайник,собаку, кішку і т.д. Дитині пропонується відгадати цей предмет.

Біля дзеркала
- Нахмуритись, як : король, дитина, в якої забрали іграшку, людина без усмішки.
- Усміхнутись , як : дитина мамі, кіт на сонці, ввічлива людина, собака своєму господареві.
- Сісти, як бджілка на квітку, слухняна собака, вершник на коні, наказаний Буратіно.

Гра  з  хустинкою
- Запропонувати дитині побавитись з хустиною. Попросити  за допомогою хустини, руху, міміки  виконати:
- Метелика, лисичку, принцесу,чарівника, бабусю, фокусника, хворого  і  т.д.

Методичні рекомендації 
-         Рухи можуть бути різноманітними: від простих кроків до танцювальних.
-         Ускладнювати  рухи  відповідно  вікових  особливостей  дітей.


Ігрові завдання для розвитку пластичної виразовості
 при створенні образу

- Запропонувати дитині пройти по камінчикам через струмочок від особи персонажа казки, мультфільма , оповідання .
- Запропонувати дитині від особи любого персонажа підкрадатися до якогось звіра
( зайця,вовка, ведмедя і т.д.)
- Запропонувати зловити метелика або мушку від особи різних персонажів.
- Виконати прогулянку сімейства трьох ведмедів , за умови , що вони будуть вести себе по-різному.





Методичні рекомендації.

Проведені вище завдання вказують шлях , по якому можна шукати і закріплювати виразні прийоми створення ігрового образу. Дорослий повинен уважно слідкувати за тим , щоб діти самі могли помічати різноманітність в виконанні своїх друзів іі намагались знаходити свої рухи і міміку


























Перетворення.

- Лисичка підслуховує  (голову нахилити в сторону, слухати, підставляючи вушко,погляд направити в іншу сторону )
- Коник – стрибунець   ( високі стрибки по всьому залу )
- Смачні цукерки           ( діти беруть уявні цукерки , розгортають обгортки і кладуть їх
в рот )
- Нова лялька (дівчинка отримала нову ляльку,вона радіє , весело підстрибує, кружляє, показує всім свою лялю )
- Після дощу   (після дощу діти обережно ступають навколо калюж, потім стрибають просто в калюжу так сильно , що бризги летять врізнобіч. Всім весело! )
- Ласка (дитина з усмішкою гладить і притискає до себе пухнастого котика )
- Квітка (від теплих променів сонця проросла гарна весняна квіточка. Ніжиться він на сонці, повертає свою  голівку за сонцем )
- Веселі клоуни  ( клоуни жонглюють, перекидаються,смішать дітей-глядачів )
-  Люблячі батьки (мама чи тато обіймають,цілують своїх дітей)


Методичні рекомендації

Мініатюри стануть більш виразними,якщо використати музичний супровід. Наприклад, для створення образу клоуна підійде музика Д.Б.Кабалевського,у вправі «Нова лялька» можна використати твір П.Чайковського «Нова лялька» і т. д.




















Ігрові завдання для розвитку мовленнєвої інтонаційної виразовості

- Виконати пісеньку Кози з казки « Вовк і семеро козенят» від особи кози, то від особи влвка.
- Прочитати вірш в різних інтонаціях : здивовано, з насмішкою,лагідно і т. д.
- Запропонувати дитині попросити в товариша іграшку з різною інтонацією :нетерпляче,з образою , ввічливо і т.д.
- Запропонувати дитині задавати питання від іншої особи так, щоб слухачі могли здогадатися про кого йдеться .
- Запропонувати дітям виконати сценку в парі, де вони від імені якогось з персонажів
(зайця, ведмедя, лисиці і т. д. )могли б задавати один одному запитання і відповідати на них .
- Знаходити з дитиною якомога більше варіантів промовляння з інтонацією запропонованої фрази .



Методичні рекомендації

Вправи виконувати регулярно , щоразу їх ускладнюючи . Запропонувати самостійно придумувати рифмовані фрази і промовляти їх з різною інтонацією та  динамікою.


























Ігрові завдання
Творчість в грі на музичних інструментах


-         За допомогою ложок вистукати ритмічний малюнок  танцювальної мелодії.
(такі завдання розвивають почуття ритму і  творчі здібності )
-         Порівняти звучання барабана і металофона :чи звучить барабан так дзвінко ?
   а)  як відрізняється звук барабана і металофона по висоті?
      б) зобразити це схематично.
(ігрове завдання розвиває фантазію і уяву в процесі знайомства з тембром різноманітних музичних інструментів )
- Підібрати відповідні музичні інструменти для відображення різних явищ природи.
- Виконати на інструменті своє ім’я.
- Виконати на інструменті пісню зозулі , для  цього  вірно  вибрати відповідний   музичний  інструмент.
(Ігрове  завдання   розвиває уяву ,увагу ,імпровізацію ).




Методичні  рекомендації

Дати  можливість  дитині  самостійно  виконувати імпровізовані  завдання,  вибирати  на  її  розсуд   музичні  інструменти ,  заохочувати  бавитися  в  оркестр.





















                                                АВТОРСЬКА    МАЙСТЕРНЯ

Музичного  керівника  Пивоварчук Лесі  Василівної

П Л А Н          Р О Б О Т И

ВЕРЕСЕНЬ

1.       Ознайомлення з планом  роботи .
2.       Методика проведення різних типів занять .
3.       Методичні  рекомендації.

Ж О В Т Е Н Ь

1.       Використання  музично-дидактичних ігор  на  заняттях.
2.       Обмін  досвідом.              
3.       Методичні  рекомендації .           

Л И С Т О П А Д

1.       Використання музично-дидактичних ігор на святах і розвагах.
2.       Перегляд розваги .
3.       Методичні рекомендації .

Г Р У Д Е Н Ь
1.       Робота  з  обдарованими  дітьми . Розвиток  творчих  здібностей дітей  засобами музично - дидактичної  гри .
2.       Спільна  робота  музичного керівника  і  вихователя.
3.       Методичні  рекомендації.

С І Ч Е Н Ь

1.       Музика , образ , рух. Ігри  зі  словом .
2.       Творчість   в  рухах  , пантомімі  і  театрально – ігровій  діяльності.
3.       Методичні  рекомендації .
            Л Ю Т И Й

                 1.Пісенна  творчість .
                 2.Творчість  при  сприйнятті музики.
                 3.Методичні  рекомендації.

                Б Е Р Е З Е Н Ь

                  1.Творчість  в  грі  на  музичних  інструментах.
                  2.Використання  музичних  інструментів  на заняттях , розвагах.
                  3.Методичні рекомендації.

                 К В І Т Е Н Ь 

                  1.Використання  фонограми  в  роботі  з  обдарованими  дітьми.
                  2.Обмін  досвідом.
                  3.Методичні  рекомендації.
                                                                             
             Т Р А В Е Н Ь

 1.Музичні  інструменти , історія їх  виникнення.
 2.Перегляд  випускного свята.

 3.Методичні  рекомендації.     

Немає коментарів:

Дописати коментар